vorrei vedere quel paio di scarpe nere con il tacco basso.

Ciao!
Nu har redan fjärde dagen gått. I tisdags strosade vi runt lite i stan och träffade Sofias kompis Gianmaria som är romersk. Han var väldigt trevlig, bjöd oss på kaffe och tipsade om en jättegod gelateria. Där köpte vi jättegod glass som vi satt och njöt av i solen. Det var nog 30 grader i skuggan. Det blir lite kallare och kallare men det är fortfarande som svensk sommar.

Igår efter skolan åkte vi hem. vi går i skolan från 9-12 varje vardag. väldigt skönt. Så när vi kom hem åt vi mat och sedan gick vi till parken som ligger precis bredvid där vi bor. Vårt område är inte så turistigt så folk kollade konstigt på oss när vi gick i shorts och linne. Det är ju hsöt för dom nu. Men vi la oss i parken och njöt av att det är sommar igen.
Sen begav vi oss in till stan och träffade Gianmaria och hans två jobbarkompisar och vi satte oss på en bar som jag tror heter Tatì al 28. Det var mysigt. Sen på väg till bussen förklarade de en massa historia om många byggnader vi passerade. Jag tror man lär sig mest när man pratar med lokalinvånarna. Det var väldigt trevligt.

Idag har vi bara strosat runt i vårt område och köpt glass. Alldeles nyss låg vi i min och Lottas säng alla fyra och kollade på Änglar och Demoner. Det utspelar ju sig trots allt i Rom så vi tyckte att det passade bra.

Rubriken är en mening som vi lärde oss säga igår för att veta hur en mening kan vara uppbyggd. Nu är det den meningen ungefär det enda jag kan säga på italienska, och det betyder "jag skulle vilja titta på de där svarta par skorna med låg klack".

Buona notte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0