dove abbita?

Rom är helt fantastiskt. Det finns nya saker att se varje dag. Jag älskar att bara vandra omkring bland italienare, hitta någon mysig piazza och äta god glass. Jag älskar att vandra omkring i Trastevere om natten och hitta någon mysig restaurang. Förra veckan hade vi två vänner på besök hos oss. Det har varit en helt underbar vecka. Så mycket god mat, mycket skratt och mycket glass!



Vi träffade våra klasskamrater för att vandra igenom Vatikanstaten och sedan upp på en kulle där Piazzale Garibaldi ligger och därifrån kan man se ut över hela Rom. På bilden är Carlos (mexikansk klasskamrat), Maja och Sofia.



Vi och några av våra klasskamrater på muren på Piazzale Garibaldi.



Vi åt på en mysig ristorante i Trastevere.



Våra vänner Claudia och Pauline kom till Rom och vi började visa de runt om i Rom. Här på Piazza Barberini.



Spanska Trappan



Vid Fontana di Trevi



Pauline och Claudia



Vi mötte upp Siri och Sofia och satte oss på Piazza Navona och åt glass!



Vi gick till en restaurang i Trastevere med så sjukt god mat!



Sen satte vi oss på Piazza Santa Maria och drack svindyr Cappuccino.



Nina (tysk klasskamrat) och jag



Jag och Misato (japansk klasskamrat)


Bacio Bacio, Lotta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0